چگونه گوشه عکس را در فتوشاپ برگردانیم
گیلان کرافیک(دانلودوآموزش رایگان)
دانلودرایگان نرم افزار،طرح ،عـکس ،ابزارو... آموزش ،خدمات : طراحی ،گرافیک ،صفحه آرایی ،میکس ،مونتاژ،صداگذاری ،ساخت کلیپ وتیزر،چاپ ،تبلیغات

چگونه گوشه عکس را در فتوشاپ برگردانیم

۱ابتدا تصویر مورد نظر را در فوتوشاپ باز کنید .

۲- سپس با انتخاب  ابزار سلکت (مارکی)  و  نگه داشتن کلید  شیفت  یک مربع به اندازه شکل زیر (سایز این مربع در تصاویر مختلف می تواند متغیر باشد) به طوری که همان مربع لایه برگشته را تشکیل دهد ایجاد کنید وپس از آن مربع مورد نظر را گوشه تصویر ببرید.

۳- اکنون  یک لایه جدید ساخته  و محیط انتخاب شده را (محیط مربع )با رنگ مشکی پر کنید . سپس  در پالت لایرزچشم کنار لایه عکس را برداشته تا عکس ناپدید شود .

 

۴-حال با استفاده از ابزار Select یک مستطیل بزرگ رسم کرده  و آن را ۴۵ -  درجه بچرخانید و مانند شکل زیر مکانش را تنظیم نمایید . به طوری که نصف پایینی مربع داخل مستطیل بزرگ باشد . با این روش میخواهیم مربع را به صورت مساوی  نصف کنیم .

جهت چرخش بر روی مستطیل کشیده شده کلیک راست نموده و گزینه Transform Selection را بزنید . سپس محیط موردنظررا  با موس چرخش دهید ، و یا از نوار ابزار  مقدار Rotate را برابر ۴۵ -  قرار دهید .

۵- در این مرحله  کلیدهای ترکیبی  Ctrl + Shift + I را به طور همزمان  فشار دهید تا محیط انتخاب شده معکوس شده ، سپس  کلید Delete را زده  تا قسمت بالایی حذف شود .

۶- اکنون  روی لایه مربع دبل کلیک کرده ، یا روی آن  کلیک راست کنید و گزینه Blending Options رو زده  تا پنجره Layer Style باز شود . بخش Gradient Overlay رو فعال کرده  و مقدار Angle رو برابر -۳۱۶ قرار دهید .

۷-بخش Gradient را هم مانند شکل زیر رنگ بندی کنید .


۸- حال  تنظیمات را تایید کنید . در اینجا ابزار Eraser رو انتخاب کنید . باید با استفاده از این ابزار دو طرف مثلث را به شکلی پاک کنیم که حالت بالا رفتن روی شکل ایجاد شود . برای این کار باید سایز براش را به اندازه مناسب بزرگ کرده  و با استفاده از گوشه دایره براش مانند شکل زیر دو طرف مثلث برگشته را برش دهید .


۹-شکل لایه برگشته تقریبا کامل شده . اکنون ابزار براش را انتخاب کرده  و رنگی را که می خواهید  در بخش پس زمینه به جای عکس قرار بگیردرا انتخاب کنید . یک لایه جدید بسازید و با استفاده از براش بخش بالایی لایه برگشته را که حذف کرده بودیم به آرامی و با دقت پر کنید .

۱۰-باید کمی زیباتر و طبیعی تر شود . از لایه برگشته یک کپی تهیه کنید . روی لایه ای که در زیر قرار دارد ۲ بار کلیک کنید تا پنجره Layer Style  باز شود . سپس تنظیمات زیر را انجام دهید .

 

 

۱۱- کار تمام شد . فقط باید مقداری سایه به آن اضافه کنید . در آخرین مرحله ازکار تصویرخود را "فلت" (تک لایه )کنید . حال ابزار Brun Tool  را انتخاب کرده و با یک براش نرم مکان های دلخواه را سایه بزنید و تیره تر کنید . بخش زیرین و لبه های لایه برگشته شده را هم میتوانید با خلاقیت خودبه شکلی  سایه بزنید که خیلی واقعی تر نشان داده شود . در نهایت  چشم کنار تصویر اصلی را فعال کنید .

امیدوارم که این پست موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشه. آموزش های گیلان گرافیک رادنبال کنید …. با تشکر


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط سیدنیمامجتبایی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->